My grandfathers funeral

Som ni såg innan jag slutade skriva så låg min älskade farfar på sjukhuset :( På måndagen kl 17.00 kom samtalet som jag fruktat för, han var död. Allt bara svartnade och jag hamnade i chock. Det är främsta anledningen att jag inte skrivit. På onsdagen så ringde pappa och sa att han bokat biljett till Iran för mig och att vi kommer fara på fredagen från Göteborg. Tog ledigt från skolan och for dagen efter till Göteborg innan flyget skulle fara på fredagen.

Väl framme i Iran var det omöjligt för mig att förstå att det verkligen har skett. Dagen efter vi var framme var den stora tillställningen som man har i Iran. 350 personer kom för att säga farväl till min älskade farfar. Det var riktigt hemskt att uppleva. Jag är i alla fall glad att jag fick chansen att åka till Iran och kunna säga det jag ville säga framför graven. Fick även möjligheten att träffa pappas fastrar och kusiner som är helt underbara. Under min vecka i Iran så var dem en fantastisk stöd för mig. Hade inte klarat mig heller om pappa inte hade varit med :)


Fast än jag åkte till Iran under en vecka har jag fortfarande inte förstått att han inte lever längre. Det kommer dröja ett bra tag innan man har verkligen förstår att det har skett. Han var för ung och jag hade så många planer för oss. Nu är det tyvärr så att det har inträffat och jag får försöka på bästa sätt att gå vidare.
Kommer alltid älska dig och vet att du alltid kommer finnas hos mig.



På flyget med pappa till Mashhad
Mellanlandning i Istanbul

Tillställningen som hölls som minne för min farfar

På kyrkogården med pappa :( En av mina hemskaste dagar!

Jag och min pappas kusin barn (rättare sagt mitt barn, blev kallad mamma under hela vistelsen)
På en persisk restaurang:)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Beklagar sorgen!

2010-11-29 @ 22:33:45
URL: http://nathaliiita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0