Varför ska vissa lida?

Mitt jobb har fått mig att uppskatta det jag har. Jag hade aldrig i mina vildaste drömmar förstått hur svårt och hur plågsamt vissa lever. Jag har kommit nära några som jag jobbar med och dem har berört mig både positivt och negativt. Det negativa ligger i att jag blir oerhört ledsen av att uppleva att någon lider. Världen är väldig orättvis men jag är tacksam för det jag har fått. Om 6 timmar ska jag upp för att jobba men jag vill åka redan. Imorgon har jag lektion mellan 11.00-12.00 och jag längtar till att få lära ut något positivt. Jag vill att barnen ska uppleva någon sorts glädje fastän deras liv inte är topp. Jag vill ge dem så mycket och hoppas jag kan i alla fall bidra med något.


Angående tandställningen så blev det lite försenat så vi hann inte åka. Imorgon ska jag beställa ännu en tid.


Jag har tagit lite bilder på de barn jag jobbar med men jag anser att bilderna kan vara svåra att se. Ni som tycker jag ska lägga upp och klarar av att se lägg en kommentar.


Än så länge får ni se en bild på mig från igår.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0