Making dresses

Hej allesammans!


Onsdagen!
Vaknar upp av att jag har försovit mig en halvtimma. Får panik och börjar klä på mig för att springa ner och finna en taxi. Väl framme på jobbet vill alla säga hej och fråga mig frågor och fråga efter hjälp med olika saker. Min fina Homeira som är en utav barnen som bor där var sjuk så mestadels av tiden använde jag för att ta hand om henne. När jag var klar för att åka hem så bestämde jag mig istället för att gå och kolla på tyger. Jag är bjuden på bröllop om 1 vecka så jag har varit och pratat med en skräddare som ska sy en klänning som jag har designat. Så igår och idag var jag och letade efter vackra tyger till min förhoppningsvis otroliga klänning. Köpte även andra tyger till annat. På kvällen var det dags att hitta på något annat så mina vänner kom för att hämta upp mig för att ha våra roliga nätter ihop.


Igår hos mina vänner!
Idag!
Upp och hoppa var det ända jag försökte intala mig själv på morgonen. Väl uppe 3 timmar senare så övertalade jag mamma för att hänga med och köpa tyger. Det gick hon med på och vi hittade allt vi ville ha. Resten av dagen så gick vi på bio och promenerade. En riktig mysig mamma och dotter dag hade vi. När vi kom hem så började jag sy en klänning som ni förhoppningsvis kommer att få se senare. Ingen utgång till vänner blev det idag konstig nog :p


En av dem mest besökta platserna i Iran (Mashad)där Emam Reza vilar. Där det inte tillåtet att använda sig utan shjal så där måste man använda sig av burka. En rolig bild med mig, mamma och Feri.
Jag och min fina farfar hemma hos honom i Mashad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0