My angels

Idag har jag inte gjort särskilt. På morgonen hade jag planerat in lite saker men dem blev inte av på grund av min mormors illa tillstånd. Hennes sjuksyster som är där hela tiden ville ha en ledig dag så jag och mamma fick stanna. Lite luft fick vi i oss när vi tog en sväng till affären nedanför för att köpa ingridienser till kokosbollar. Förutom det har jag nästan blivit klar med en klänning jag håller på att sy. Än är den inte klar men förhoppningsvis ska jag har blivit klar med den till imorgon.

För ett tag sedan frågade jag er läsare om ni ville se någon bild på några utav de barn jag arbetar med men jag fick inget svar. Så nu har jag bestämt mig för att visa två bilder av de barn jag tar hand om.  Om ni har några frågor om dem är det bara att skriva.

Dessa två änglar heter Homeira (hon som står) och Behnosh. Homeira har under sitt liv lidit av muskel cancer och nyligen tillfrisknat. Hon är en utav dem jag nu håller på att försöka fixa pengar till. Pengarna kommer gå till en operation som kommer hjälpa henne gå bättre då henne ben förkortades med 4 cm under cancer perioden. Hennes liv är full av möjligheter om hon får chans till en operation och det är vad jag vill. Behnosh min andra ängel är full av humor och älskar att hitta på olika bus. Hennes skratt fyller mig med värme varje gång jag hör och ser henne. Hur sjuk hon än är så håller hon sig för det mesta alltid glad och får resten av oss att skratta tills vi gråter. Änglar som dessa med den finaste personligheterna är svåra att hitta.


Sanaz min tredje ängel lider av knölar över hela kroppen. Den tjejen kan man beskriva som en pajas som springer runt och skojar och retas med folk. Innerst inne ser man att hon lider men hennes mask framför oss andra faller aldrig av. Hon är en väldig smart tjej som vill lära sig allt samtidigt och ibland kan hon vara riktig envis men det faller sakta av. Dessa tre änglar som ni nu har sett bild på finns djupt inristade i mitt hjärta. Kommer aldrig glömma bort dessa underbara människor vad än som händer. Har många mer bilder att visa er men det kommer med tiden. Alla andra barnen är lika viktiga som dessa tre men jag bestämde mig för att börja med dessa :) Nu har nu fått en liten inblick om hur mitt jobb ser ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0