Universitet nivå nästa termin :D

Är så himla överlycklig att jag bara ler just nu. Pratade för en stund sedan med min engelska lärare och berättade att jag helst skulle vilja läsa engelska mer än 2.20 min varje vecka. Då föreslog hon att jag skulle ringa en professor på universitetet och prata med honom. Hon höll även med mig att två timmar är för lite då jag har planer att flytta från Sverige. Just nu ligger jag väldigt högt i engelskan och är så glad för det och hon sa att hon tror definitivt att jag kommer lyckas.

Så jag bestämde att ringa honom och fråga efter mina valmöjligheter. Han svarade att han var glad att jag hörde av mig och började prata om några kurser jag kan ta på höstterminen. Allt som han sa lät så positivt och dem gillade att jag tog intiativet fastän jag fortfarande bara går i 2an. Han nämnde även när jag kan söka, så nu är jag helt och hållet bestämd att göra det. Ska ta en till två kurser då jag inte tror jag kommer hinna mer. Har ju sista året på gymnasiet då också, så en till två kurser blir perfekt.

NU ska jag fortsätta vara glad och förväntansfull. Det är ganska långt kvar men tiden passerar fort. Snart har jag flyttat härifrån och har mer betyg att ta med mig.

Umeå university here I come!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0