FBI

Sorry för en ursel uppdatering men har haft väldigt mycket i skolan att göra. Dessa 2 dagar har jag bara nästan pluggat, har även övningskört igår. Ska även beställa en kamera snart så jag kan ta bilder på sakerna jag har köpt och fått för nu har det blivit så dålig med det tyvärr :(

Nu är jag i skolan i alla fall och har precis ringt FBI. Kan nog säga att det var det pinsammaste samtal jag haft på länge men dem var upptagna och bad mig ringa upp om 30 minuter. Jag håller på att göra en utredande projekt om seriemördare i svenskan så behöver lite information om vad FBI anser och tycker. Ska bli väldigt pinsamt att ringa snart igen, inte ofta man ringer till Miami eller rättare sagt FBI haha.

Här är så jag tänkt prata och frågorna jag tänkt ställa kommer säkert dyka upp lite mer frågor när man är väl på gång :)

FBI

Hello my name is Sadaf and I'm calling from Sweden and have a few questions to ask if it is ok? I am doing a project involving serial killers. I am very interested in getting more information about what the FBI thinks about serial killers. I have written down some questions now that I wish to pose.

How do you define a serial killer?

How should they be punished? What do you think about death penalty?

Can they be rehabilitated?

Do you try to think like serial killers in order to catch them?

Is it easier or more difficult to catch a s k compared to other sorts of criminals?

Who is the most notourius serial killer of all time?

Can you say something else about serial killers that you have on your mind?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0