My last days in Gothenburg!

Nu har det tagit tre dagar och jag har inte skrivit något. Anledningen till det är att jag har velat njuta helt utav mina sista dagar hemma.

Fredagen blev nog en av mina bästa dagar i Göteborg. Det började men att jag vaknade bredvid min vackra mamma. Runt klockan 14.00 blev det att skynda sig in till stan för att möta min baby Golnosh. Var hur mysigt som helst att få träffa henne igen faktiskt. Våran träff var dock inte så lång då hon skulle fara till Lund. Då ringde min andra babe Michaela och ville ses en snabbis i stan. Jag skulle ju ändå köpa en present till Liza som vi skulle fira på kvällen så det passade hur bra som helst. Vi gick runt lite och pratade gamla minnen:) Runt 20.00 så var jag hemma igen och min tredje älskling kom över. Det var dags att börja fira henne och jag hade varit och köpt tårta, blåst upp ballonger och städat lite. Fick använda mina sångkunskaper och sjunga lite smått fult också. Efter en massa dricka och skratt så kom Antonius och Jimmy över och körde in oss till stan. Det fick bli att dra till nattklubben Valand där jag och Liza körde all in! Vi blev bjudna på 15 shots var också :p Kvällen avslutades med att vi staplade hem ganska fulla kl 07.00 hahaaha men en underbar kväll var det allt.
Lördag morgon var inte den bästa morgpnen jag har haft kan man lugnt säga. Jag vaknade av att jag var sjukt bakis och hela huvudet var som en tickande bomb. Då ringde Michaela och sa att hon kommer över en snabbis. Hon kom över och min huvudvärk började bli lite bättre men inte fullt ut. Då ringde mamma och bad mig åka in till stan med kusinen och käka. Vi skulle också följa med henne till sjukhuset då hon hade fått inflammation i knäet. Vi åkte först till Sahlgrenska men tyvärr så sa dem att vi skulle åka in till Mölndal. Innan vi åkte dit så bestämde vi oss för att träffa mammas kompis mamma som ligger döende. Det var hur ledsamt som helst att träffa henne då hon inte kan göra något. Cancern har tagit över henne tyvärr:( Till sist så kom vi iväg till Mölndal sjukhus och mamma fick hjälp. Klockan 23.00 var jag hemma och jag och Liza skulle ju ut och festa ännu en dag. Cirka 00.00 så började vi röra oss mot stan och ännu en gång så hamnade vi i Valand. Men på lördagen var det sjukt mer folk men både jag och Liza var ganska sega då vi fortfarande var bakis och full samtidigt :p Men kul var det allt men för många som stötte dem dagarna.

Söndag så var det sista dagen i Göteborg! Vaknade upp väldigt tidigt då jag ville njuta utav min sista dag. Det börjades med att packa och jag kände hur jobbigt det kändes :( Mamma började laga mat och Liza kom över. Runt klockan 14.30 så började jag mamma, kusinen och Liza äta mat. Som vanligt så är mammas mat det bästa jag vet. Efter maten så var det lite stressigt då jag skulle byta en klänning jag hade köpt så vi fick skynda oss in till stan då tåget avgick kl 17.00. När vi sätter oss på tåget märker vi att vi är dubbel bokade och får sitta i korridoren och vänta på vad som kommer hända. Det var sjukt jobbigt men till sist så kom konduktören och vi fick visa biljetterna men tydligen var biljetterna bokade för måndagen. Det roliga var ju att vi sa flera gånger söndag när vi köpte biljetterna. I alla fall kort och gott så fick vi vänta några timmar och trodde vi skulle få hoppa av men till sist fick vi liggplatser men långt ifrån varandra. Men kan lugnt säga skratta gjorde vi allt då vi båda var sjukt trötta :p Vi träffade även några snälla personer på tåget också så det var inte så jobbig resa :)










Just nu så saknar jag mamma och mina vänner sjukt mycket. Är i skolan och försöker koncentrera mig men längtar redan tillbaka tack ni för att ni gjorde min vecka!


PS: bloggningen kommer övergå till minst 3 inlägg per dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0