Förlåt för dålig uppdatering!

Har haft så himla mycket att göra dessa dagar. Mamma kom hit i måndags från Göteborg och hälsar på mig, är så himla glad. Älskar henne så otroligt mycket!
Men känner mig så himla osocial då vi har 3 prov denna veckan 1 svenska inlämning en redovisning även massa läxor. Känner mig helt och hållet sliten.

Har även börjat få kraftiga huvudvärk, svårt att anstränga mig, nedsatt syn, irritation, kramper i benet och detta leder till att jag inte känner av mitt ben. Har även svårt att hålla undan mina tårar! Vissa kanske tror nu att det beror på stress då jag har sjukt mycket att fixa i skolan. Men jag har haft mycket att göra i skolan förr och aldrig har något sådant inträffat!

Är så himla rädd läste på symtom när det gäller hjärntumör och det mesta stämmer in! Har försökt ta tabletter men istället för att det ska bli bra känns det som att det blir värre!
En del av syptomen jag läste i Artikeln!

Symptom

En hjärntumör ger olika symptom beroende på var den sitter. Symptombilden kan skilja sig mycket från fall till fall men det finns dock några symptom som är vanligt förekommande. Huvudvärk är ett sådan. Man beräknar att runt 70 procent av alla med hjärntumör får huvudvärk någon gång under sin sjukdomstid. Nydebuterad huvudvärk som tilltar och som är värre på morgonen och efter ansträngning är viktiga varningstecken.

Ett annat vanligt förekommande symptom är epileptiska anfall. Det kan vara pirrningar, domningar eller ordenliga kramper i någon muskelgrupp eller hela kroppen. Vid nydebuterad epilepsi bör man utesluta hjärntumör som orsak.

Andra symptom som man bör utreda är synbortfall, förlamning i en eller båda kroppshalvor samt svårigheter att tala eller förstå talat eller skrivet språk.

Ska nog ta och försöka ta mig till akuten i morgon bitti och boka tid..
Får berätta mer imorgon ifall jag lyckas ta mig till akuten! Orkar inte skriva mer har mycket att säga om denna veckan festen och allt men måste ta och egentligen plugga inför Psykologiprovet men allt börjar bli suddigt nu.

Hoppas ni har haft det fint i allafall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0