Minska med cigaretter!

Glömde berätta idag så påbörjade jag med att minska med att röka lika mycket. Röker oftast cirka ett pack cig varje dag, från och med idag ska jag börja röka 10 cig per dag. Detta beslut var väldigt svårt att ta då jag har rökt nu i 7 år. Dagen har varit ganska jobbig då jag har behövt använda hjärnan och tänka på när jag verkligen är i behov av en cig. Men nu är det dags ska verkligen skärpa till mig ifall jag inte vill dö av lugncancer som jag säkert skulle göra. Det är ett svårt steg, att minska så drastiskt men måste spara på pengar då jag nu lever själv och har en tajt budget varje månad. Har oftast rökt för cirka 1400 per månad och detta är inte lite då jag inte har något jobb. Det handlar inte bara om pengarna då jag känner att jag har fått en väldigt dålig kondition bland annat på grund av rökning. Rökning anses som något socialt men det finns så mycket annat socialt man kan göra istället för att hålla en cig i handen. Även så får man riktig dålig andedräkt, tänk er vilken ickerökare vill kyssa någon eller ens vara nära någon som stinker cig? Jag kommer inte på några i allafall.
Men nu har jag bestämt mig ska inte sluta helt än men nu har jag kommit till det stadiet i mitt liv då jag känner nu ska jag verkligen försöka.

Är det någon av er som röker? I såfall hur påverkar det er?
Har ni funderat på att sluta röka? Ni som har slutat röka hur mår ni idag?

Bilder som innehåller cig!

En bild som visar verkligheten!


Hittade just en bild från när jag var 14 år och rökte. Blir bara äcklad av mig själv när jag ser detta!


Inte så gammal bild där jag ännu en gång har cig i handen! Har många, många fler såna bilder men tycker inte det är så fräscha bilder.


Så här ser min askkopp ut idag men det ska inte vara så länge till.


Har så mycket av att berätta om rökning så om det är något ni funderar över så är det bara att fråga!

Här är även en sida som är intressant att läsa om rökning:
http://web4health.info/sv/answers/add-smoking-effect.htm 


Kommentarer
Postat av: Golnosh

Hej Sadaf!

Hehe, bra att du minskar på rökningen..hoppas det leder till ett slut. Var bestämd:) Puss

2009-10-06 @ 11:07:56
Postat av: K

;) ...

2009-10-06 @ 12:17:31
URL: http://kyshtomat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0