Operationen

Har nämnt det innan men idag är det dags för det jag fruktar, operationen! Operationen kommer ske på mitt ena bröst då de har hittat en cirka 2 cm knöl. Knölen som tur var, var bara en godartad tumör men ovanlig stor och ovanligt att få det när man bara är 18 år gammal. Läkarna bestämde sig då för att operera bort den eftersom att det kan utvecklas till bröstcancer. Jag är ganska nervös inför dagen då jag kommer få massa smärtstillande och sövas innan operationen. De har sagt att operationen tar cirka 30 minuter att genomföra. Jag hoppas innerligt att det är bra läkare som skär en snitt som inte kommer synas så mycket efteråt. De har nämnt att de kommer nog vara tvungna att öppna 3 cm för att komma in. Jag är ju inte så stort fan av ärr på bröstet men vi får se hur det kommer se ut. Efter operationen är klar så måste de vänta tills sömnmedlet har gått ut. Efter de kommer jag få mer smärtstillande och bara ligga kvar i sjukhuset tills jag känner mig bättre. Om allt går bra så kommer jag skrivas ut men jag kommer behöva någon som sover hos mig under kvällen. Måste även vara väldigt renlig då det lätt kan uppkomma infektioner. Jag kommer inte känna av något första dagen då jag nästan kommer vara nerdrogad, men på tisdagen finns det chans att jag kommer ha ont och att det stramat åt. Men nu är det bara vänta och se hur det kommer gå. Håll tummarna för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0